søndag den 3. april 2011

Gammeldags sydsler

Siden jeg var 10 år gammel og boede i Thailand i 1995  har jeg holdt af korsstingsbroderi; som en del af min håndarbejdsundervisning lærte min mor mig at brodere korssting, og siden da har det været en af de ting jeg har taget med mig verden rundt.
Ja, det kan godt være at det virker lidt gammeldame-agtigt, men det er nu altså hyggeligt at sidde og brodere og se en god film. Og jeg ved heldigvis at jeg ikke er ene om denne hobby, da min veninde Mette fra Studiemad også glædeligt broderer derud af.
Og hvad har korsstingsbroderi så med Kina at gøre kan du spørge? Jo, korsstingsbroderi er ganske populært herude, og der er butikker der bare er dækket med broderisæt.
I den sidste måneds har jeg frekventeret denne slags butikker ret meget da jeg har været ude og købe broderier til min veninde.
Så jeg syntes lige at I skulle se hvordan sådanne kinesiske brodeributikker ser ud. Alle de indrammede billeder der kan ses, er rent faktisk korsstingsbroderier.
Materialerne til korsstingsbroderier er ret billige her i Kina, stof, mønster og tråd til den multifarvede rose koster f.eks. 165RMB/140DKK.

Men jeg vil brodere videre, hav en dejlig søndag.

Mange hilsener,
Eva Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...