torsdag den 24. marts 2011

At lave mad i en wok

Som mange af Jer nok har hørt mig sige så kan man ikke lave wokmad i de fleste danske køkkener. En wok har en rund bund, så den kan under alle omstændigheder kun bruges på gasblus, men langt de færreste danske blus er kraftige nok til at varme en wok op som den skal. Og nu har jeg endelig fundet noget som kan illustrere hvorfor man ikke kan lave "rigtig" wokmad i de fleste danske køkkener. For lidt mere om teknikken bag wokstegning, tag et kig på dette illustrative billede:
Fra kogebogen: Modernist Cuisine: The Art and Science of Cooking
I begyndelsen af marts så det ud til at foråret var ved at komme til byen, men nu er det blevet kedeligt vejr igen, med kulde og massere af tåge.
Udsigten fra min lejlighed lørdag middag.

Om tre uger går turen så til Tibet og Nepal for mit vedkommende, glæder mig rigtig meget til at få set en del af Kina og Asien som jeg ikke har set før, jeg krydser baer fingre for at jeg ikke får højdesyge, som jeg havde det da jeg var i JiuZhaiGou, hvilket I kan læse mere om her.

Pas godt på Jerselv derhjemme og nyd solen for mig når den viser sig på himlen.

Knus,
Eva Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...