onsdag den 13. oktober 2010

Interview til Chengdu Foreign Affairs Office

Det her kommer lidt i den forkerte rækkefølge, for der er jo sket en masse siden jeg kom til Chengdu, ja jeg er faktisk tilbage i Chongqing nu, og journalisterne er taget videre til Shanghai.

Men idag fik jeg linket til den artikel, som er blevet skrevet på baggrund af det interview jeg gav til en udsending fra Chengdu Foreign Affairs Office (FAO), da vi var ude og besøge Tianwei New Energy, der laver solceller.

Interviewet kan findes på:

Der står følgende:

丹麦媒体代表团访问成都

来源:市政府外办

近日,由丹麦多家媒体组成的代表团访问成都,主要了解成都的经济社会发展情况。 在成都期间,代表团考察了成都的高新产业和制造业,参观了成都梦工厂网络信息有限公司、天威新能源、康宏制药等成都知名企业和女鞋之都。代表团对成都的企业和产品展现出极大的兴趣,也对相关企业提出了一些很好的建议。此次考察将促进丹麦各界进一步了解成都投资环境,推动双方企业合作

På engelsk betyder det:

Recently Danish media visited Chengdu

Author: The city government's foreign affairs office

Recently, a delegation composed of Danish media made a visit to Chengdu, aiming to get better understanding of social and economic development of Chengdu.

During the stay, the delegation visited hi-tech and manufacturing industries in Chengdu, like Chengdu Dreamwork Network Information Co., Ltd, Tianwei New Energy, Kanghong Pharmaceuticals and the Shoe City. The delegation showed big interest in the local companies and their products. They also gave some good suggestions. This visit would improve Danish people’s understanding of the investment environment of Chengdu, pushing forward cooperation between the two sides.

Da vi stod derude prøvede jeg flere gange at få journalisten til at interview en af de danske journalister, men han ville absolut tale med mig, da jeg jo var der i en officiel kapacitet, som udsending fra det danske konsulat i Chongqing.

Det var også ret fedt når vi skulle ind og besøge virksomheder, så var det mig alle bosserne ville udveksle visitkort med - så er det lidt fedt at være praktikant

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...