tirsdag den 25. januar 2011

Kaniner og manerer og elevatore

Som nogle måske kan huske bloggede jeg lidt før Jul om hvor underlige kineserne kan være, og hvor svært det nogle gange kan være at bo her i Kina (bloggen kan læses her)

Forleden fik jeg så en mail fra en veninde, og tidligere kollega fra COP15, om hendes problemer i Beijing. Hun er ganske berejst, og bor nu i Beijing p.g.a. hendes job, men selvom at hun, lige som jeg selv, har fræset Planeten tynd, så er Kina allivel en bundskraber når man kommer til manerer.

Nu er der så måske nogen der sidder og tænker at de to tudeprinsesser skulle tage og tøre øjnene og spise en kiks! Men, men, men - der er noget om snakken, endda så meget at man i skolerne her i Kina nu har sat et nyt fag på skemaet "Gode manerer" (og det er ikke et sekund for sent)
Jeg læste om dette i en artikel fra BBC, som kan læses her.


Her i Kina vader vi for tiden i kaniner! Den 3. februar går vi nemlig ind i kaninens år. Og for de der underlige kinesere er det åbentbart ikke nok at give datteren en sød kaninbamse, det skal være den rigtige levende af slagsen - så i Kina er der pt. mangel på kaniner, især de hvide!
Men hvad gør man nu hvis man ikke bor i nærheden af et sted der sælger kaniner? Jo, man får den da sendt med posten...og en lille uge efter ligger der en godt gennemrystet, udsultet, frosen, og med al sandsynlighed, død kanin i din postkasse...men så har man jo også aftensmaden klar
Hele denne "sjove" historie kan læses her.

Igår flyttede jeg forøvrigt. Ikke langt, blot ni etager op på 27. etage. (Og i den forbindelse vil jeg gerne takke Elisha Otis, som opfandt den moderne (og sikre) elevator)

Der kommer billeder af den nye lejlighed, så snart jeg får dem taget,

Mange hilsener,
Eva Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...