mandag den 23. maj 2011

Fødevaresikkerhed i Kina

Skype er en genial opfindelse! Og væsentligt billigere end at ringe til folk på normal vis, så hver søndag aften Skyper min Far og jeg, og snakker om hvad der er sket i den forgangne uge, ganske hyggeligt.
Igår fortalte jeg ham om alle de fødevareskandaler der er her i Kina for tiden, alt fra cadmium i ris til eksploderende vandmeloner!!!

Han spurgte om jeg ikke kunne sende ham nogle links, men da jeg ikke tror at han er den eneste der kunne finde dette emne spændende og i nogen grad bizart underholdende, så bliver det til en blog istedet.

Eksploderende vandmeloner

Genbrugsolie

Var det noget med lidt arsenik i din mad?

Dampede boller med industrifarve

Lidt cadmium i risen skader vel ikke?

Du behøves ikke en lommelygte, du kan nemlig bare bruge svinekød

Hvornår var det lige at det blev produceret?

Og nej, det er ikke sådan nogle svampe...

What you see is what you get - or maybe not?

...så tilsætter vi bare lidt farve

Et lille overview over fødevareskandaler i Kina

Bon apetit;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...